Akademici mají za sebou teambuilding. Parta byla pořádně utužena!

19.07.2021 / Tomáš Lysý

Základna Čeřínek. Zní to jak z vojenského příběhu. A k vojenským podmínkám, samozřejmě v dorosteneckém a juniorském věku, neměli jihlavští mladíci daleko. Od středy do neděle totiž utužovali partu na vrchu Čeřínek, oblíbeném místě letních či zimních radovánek. Trenéři Marek Melenovský s Michalem Brošem a realizačním týmem ordinovali svěřencům neúprosné dávky – před snídaní tříkilometrový výběh na lačno, kopcovité etapy na kole, pěší přechod mezi Čeřínkem a dalším vrchem Křemešník a zpět... „Teambuilding splnil svůj účel. Víme, že k úspěšné sezoně musí být dobrá parta v kabině, která táhne za jeden provaz. Doufáme, že tímhle všechno začne! Akci hodnotím skvěle, protože jsme viděli, že kluci dokážou pracovat a zatnout zuby,“ říká Marek Melenovský.

Středa 14.7.2021. Hráči akademie Dukly, tedy junioři a dorostenci, se v odpoledních hodinách sešli před CZ LOKO Arénou a vydali se směrem ke kopci ve výšce 761 metrů nad mořem a se sjezdovkou. Nikoliv autem nebo jiným motorovým dopravním prostředkem, ale hezky na vlastní pohon. „Přesunuli jsme se od zimáku na kolech na Čeřínek. Tam jsme měli základnu. Na kole je to nějakých patnáct kilometrů. Vyspali jsme se a druhý den ráno začali pracovat,“ prozrazuje trenér Marek Melenovský.

Přesun na Čeřínek. Foto: Jaromír Číhal

No, jen si zkuste ráno vstát, nesnídat a jít si zaběhat. Třeba takový okruh na tři kilometry, kolem vaší obce. Přesně tohle zakusili jihlavští mladíci po budíčku. „Ve čtvrtek ráno, před snídaní, jsme si dali na lačno tříkilometrový výběh kolem Čeřínku. Až pak jsme došli na snídani. Po ní jsme pokračovali – kluci museli zvládnout pět těžkých čtyřkilometrových kopců na kole,“ sděluje „Melis“ a můžete si být jistí, že když říká spojení „těžkých kopců“, opravdu nejde o rovnou vyjížďku cyklistickou stezkou. Bývalý vynikající útočník a dvojnásobný extraligový mistr se udržuje ve skvělé kondici a kolo nebo silnička jsou jeho častými parťáky. Bylo by zajímavé sledovat Marka Melenovského a dalšího fanatika silniční cyklistiky, Tomáše Čachotského, jak spolu zvládají některou z etap na Tour de France.

„Po kolech se kluci naobědvali a ve 14 hodin přijeli do Cejle, což je obec pod Čeřínkem. Sjeli jsme ze základny dolů, kde jsme dvě hodiny hráli fotbal na celé hřiště. Pak se kluci samozřejmě museli na kolech dostat zpátky na kopec, kde jsme byli ubytovaní,“ usmívá se odchovanec jihlavského hokeje. „Večer byl vyhrazen promítání filmů o hokeji. Podívali jsme se se snímky Malý velký hokejista z roku 1982 a Youngblood z šestaosmdesátého roku,“ prozrazuje mimotréninkovou náplň. „Většina kluků tyto filmy neznala. Pro nás bylo jejich sledování hezkým návratem do dětství a vzpomínky na mládí,“ dodává Michal Broš, trenér juniorů Dukly a šéftrenér jihlavské akademie.

Nelítostné fotbalové bitvy na fotbalovém areálu v Cejli.

Také během florbalu si jihlavští akademici nedarovali zhola nic.

Večerní filmové hokejové klasiky – Malý velký muž a Youngblood. Foto: Marek Melenovský (3x)

Jestliže si hráči mysleli, že na lačno poběží jen ve čtvrtek, nemohli se více mýlit. Podobná chuťovka před snídaní je čekala i další tři dny. „V pátek kluky opět čekal výběh na lačno, po snídani pak kopcovitá etapa na kole. Odpoledne jsme znovu sjeli do Cejle, ale program byl trošku upravený. Jedna parta hrála florbal, druhá si dala fotbal na menším prostoru. Poté následoval znovu fotbal, ale na velkém hřišti. Po sportování jsme se na kolech vrátili zpátky na kopec – na základnu Čeřínek. S hráči jsme se odměnili grilovačkou,“ nastínil páteční program Marek Melenovský.

Odpočinková sobota? Zapomeňte! „Znovu jsme měli výběh na lačno,“ směje se kouč jihlavského dorostu. Po snídani se program změnil, florbalové a fotbalové bitvy skončily v pátek. „Nabalili jsme se a následovala pěší túra na Křemešník,“ zmiňuje čtyřiačtyřicetiletý trenér jeden z dalších nejvyšších vrcholů Vysočiny, vzdálený od Čeřínku pěšky asi dvanáct kilometrů. „Cestou jsme plnili různé úkoly, jako například držení na stromě – kdo se na něm nejdéle udrží. Pak třeba trefování stromu šiškou, abychom hráčům pěší přesun trošku zpestřili. Na Křemešníku jsme dali oběd a vyšli na rozhlednu Pípalku. Při cestě zpět stál krásný rybník, kde jsme měli koupačku a vrátili se na základnu,“ popisuje sobotní den bývalý hokejista draftovaný Torontem Maple Leafs.

Junioři zakusili jinou chuťovku a možná si jí jednou vybaví, až budou absolvovat letní přípravu s A-týmem. Na řadu přišla sjezdovka Čeřínek. „Na závěr programu přišel výšlap na sjezdovku. Trojice hráčů musela spolupracovat a vynést nahorů dvacetikilový kotouč. Navíc museli stihnout časový limit,“ informuje Michal Broš.

Dorostenci na Křemešníku vylezli na čtyřicetimetrovou rozhlednu Pípalka. Na její vrchol vede 205 schodů.

Pěší Tour de Křemešník.

Koupačka při cestě zpět na Čeřínek. Foto: Marek Melenovský (5x)

Nedělním dnem byl takřka pětidenní teambuilding zakončen.

„Kemp jsme absolvovali před nástupem na led jako celá akademie, juniorka a dorost. Hlavním benefitem byla účast všech trenérů akademie a jejich hráčů. Přijelo nás navštívit i vedení. Teambuilding neměl extra kondiční vyčerpávající smysl, ale byl zaměřen na naladění a přípravu před nástupem do tréninků a aktivizaci s mobilizací svalstva do přezdávodního období. Splnilo to, co jsme čekali - že to bude důležitá součást přípravy vzhledem k nadcházející náročné sezoně,“ hodnotí pět dní Michal Broš, několikanásobný mistr české a finské ligy.

„Poslední den jsme měli výklus, zabalili jsme se a na kolech se přesunuli zpět do CZ LOKO Arény. Jeli jsme nějakých 15 kilometrů v terénu,“ dodal Marek Melenovský k závěrečnému dni a poté celé soustředění zhodnotil: „Teambuilding splnil svůj účel. Víme, že k úspěšné sezoně musí být dobrá parta v kabině, která táhne za jeden provaz a doufáme, že tímhle to všechno začne. Akci hodnotím skvěle, protože jsme viděli, že kluci dokážou pracovat a zatnout zuby.“

Kompletní fotogalerie z Teambuldingu akademie – Čeřínek 2021

Od nového týdne začínají dorostenci a junioři druhou část letní přípravy, ke které využijí zimní stadion v Telči. „V pondělí ráno nás čeká výjezd do Telče. Od pondělí do pátku, po dobu tří týdnů, budeme mít dvě hodiny ledy a hodinu suché přípravy,“ dodává trenér Marek Melenovský.