Mým cílem je budovat dlouhodobé a oboustranně prospěšné vztahy, říká nová obchodní zástupkyně Eva Bruzlová

13.05.2025 / Klub

Dukla před začátkem významné sezony, kdy se přesune zpátky do Jihlavy do moderní Horácké Arény, vítá další posilu v oblasti obchodního oddělení. Společně s Liborem Homolkou bude vykonávat činnost obchodní zástupkyně také Eva Bruzlová, která poslední roky strávila péčí a komunikací se zákazníky v oblasti logistiky. Nyní se s nadšením pouští do nové výzvy, jejím úkolem bude pečovat nejen o stávající partnery klubu, ale také aktivní vyhledávání a jednání s novými potenciálními partnery.

Evo, můžete se s námi podělit o to, jak jste se dostala k obchodní činnosti a co Vás na této práci zaujalo?

„Děkuji za otázku. Moje cesta k obchodní činnosti nebyla úplně přímočará, ale myslím, že všechny mé dosavadní pracovní zkušenosti k ní přirozeně směřovaly. Vždy mě bavila komunikace s lidmi a budování dlouhodobých obchodních vztahů.

Během posledních šesti let jsem se pohybovala v logistice, na které mě nejvíce bavilo hledání nových zákazníků a komunikace s nimi. Jenže jsem se dostala do bodu, kdy jsem na sobě začala pociťovat, že potřebuji změnu a někam se posunout. Obchod, který mě lákal svou dynamikou, možností budovat a rozvíjet vztahy, pro mě byl jasnou volbou. Je to natolik rozmanitá a pestrá práce, při které se člověk rozhodně nenudí, navíc je vidět přímý dopad vykonané práce na úspěch organizace.

Hokejový klub Dukla má můj velký obdiv a respekt, za to, jakým způsobem překonala období bez stadionu a v exilu, a že k tomu všemu dokázala vyhrát ligu. S úctou smekám klobouk a jsem potěšena, že mohu být součástí tohoto týmu.“

Byla tahle profese Vaším cílem už od začátku, nebo to byla spíš náhoda, která se proměnila v dlouhodobou cestu?

„Byla to shoda okolností, náhody neexistují, nic se neděje jen tak a až s odstupem času zjistíme, proč se věci dějí a jaký je jejich smysl. Nabídka pracovat pro Duklu jako obchodní zástupce přišla ve chvíli kdy jsem hledala ve svém profesním životě nové výzvy a cíle.

Možná by stálo na místě říci, že jsem odjakživa vášnivou fanynkou, Dukla byla vždy srdcovou záležitostí a pracovat pro tak legendární klub bylo mým velkým snem. Nicméně, pravda je trochu jiná. O hokeji jsem předtím měla jen základní znalosti, hráči, led, hokejka, puk. Takže když přišla nabídka pracovat pro Duklu, začala jsem si zjišťovat podrobné informace a mapovat hokejové prostředí, no a návštěva zápasu byla nezbytností.

Proto jsem zašla na utkání play-off s Třebíčí na pelhřimovský stadion. Musím uznat, že ta atmosféra mě naprosto pohltila. Žádný televizní přenos se tomu nevyrovná, každý by to měl zažít na vlastní kůži, nálada, která panovala během utkání, byla fantastická. Fanoušci obou týmů, zvláště Dukly, vytvořili naprosto fantastickou atmosféru. Navíc, sledovat na ledě tým hráčů jak s chutí a houževnatostí bojují o vítězství, bylo naprosto úžasné. Dá se říci, že právě v tu chvíli nastal ten zlomový moment, kdy jsem si uvědomila, že tato práce má smysl a je to dostatečná výzva.“

Jaké hodnoty nebo přístup v obchodní roli zastáváte? Na čem si nejvíce zakládáte při jednání se zákazníky?

„Obchodní činnost má k vrcholovému sportu překvapivě blízko. Stejně jako sportovec, i úspěšný obchodník potřebuje být týmovým hráčem, prokazovat vytrvalost, disciplínu, a především se nikdy nevzdávat. Žádná prohra by neměla odhodlaného sportovce zlomit, měl by se otřepat a jít dál. S naprosto stejným nastavením přistupuji i já k obchodním výzvám.

Věřím, že budování pevných a dlouhodobých obchodních vztahů se neobejde bez čisté hry. Není to jen o okamžitém „gólu“ v podobě uzavřeného obchodu a podepsané smlouvy. Základem je pro mě upřímná komunikace a důsledné plnění slibů. Jen tak lze vytvořit oboustranně výhodné partnerství. Při jednání s klientem je klíčové aktivně naslouchat, skutečně porozumět jeho potřebám a až poté nabídnout řešení a možnosti, které mu přinesou reálnou a trvalou hodnotu.

Existuje snad jen jeden zásadní rozdíl mezi sportem a obchodem. Zatímco ve sportu je obvykle vítěz a poražený, v obchodě je to jiné. Dobrý obchod stojí na principu win-win, kde spolupráce přináší prospěch oběma stranám. Jen tak se dá budovat skutečně silné a udržitelné partnerství.“

Jak vypadá Váš typický pracovní den? Co je na něm pro Vás nejzajímavější?

„Můj typický pracovní den často začíná šálkem dobré kávy, což je pro mě takový malý rituál pro dobrý start. Ale co se týče samotné náplně, práce obchodníka rozhodně není o stereotypu, a to je na tom to zábavné. Každý den přináší nové výzvy, každý klient je naprosto unikátní. To znamená, že můj pracovní den nikdy není úplně stejný a nabízí neustálé nové příležitosti. Vyhovuje mi možnost si samostatně si plánovat svůj čas, takže diář je můj pracovní nástroj, který mám vždy při ruce.

A co je pro mě na mé práci nejzajímavější? Jednoznačně ten pocit, když se podaří uzavřít obchod, který přináší skutečnou hodnotu oběma stranám. Vidět, že moje práce má přínos, to je pro mě nesmírně motivující a dává mi pocit opravdového úspěchu.

Kdybyste se nemusela představovat podle pracovní pozice – jak byste sama sebe popsala jednou větou?

Duší jsem cestovatelka vyhledávající nová místa kdekoliv na světě a milovnice dobré kávy a čaje.

Jaké máte zájmy mimo práci? Co Vám pomáhá dobít energii a udržet si nadhled?

„Když potřebuji zklidnit mysl a vypnout, tak se věnuji běžným rekreačním sportům, jako je jízda na kole, plavání, nebo prostě jen tak vyrazím do přírody na vycházku. Při které si dokáži skvěle utřídit myšlenky a najít vnitřní klid. Je to taková moje terapie zdarma. No a dalším takovým velkým dobíječem baterek a způsobem relaxace je pro mě sauna.“

Co byste chtěla vzkázat těm, kteří s Vámi zatím neměli možnost spolupracovat?

„Vzkázala bych jim, že se mohou těšit na spolehlivého a angažovaného kolegu a partnera, který je ochoten naslouchat a hledat řešení. Mým cílem je přispět k fungování klubu a budovat dlouhodobé a oboustranně prospěšné vztahy s obchodními partnery, a věřím, že společně můžeme dosáhnout skvělých výsledků.“