Dukla Jihlava vstupuje do extraligové sezony s novou vizuální identitou

02.06.2017 / KLUB

Do nové sezony, která bude extraligová, vstoupí Dukla Jihlava s modernizovaným tradičním logem a zcela novým sekundárním logem. Jejich podoba vychází z dílny POUKARdesign, který s klubem třetím rokem spolupracuje, a slovenského designera Slava Kišše, jenž je například spoluautorem aktuálního znaku klubu NHL Tampy Bay Lightning. „Hned pár hodin po postupu Dukly do extraligy jsme se rozhodli, že přišel čas na vytvoření nové vizuální stránky klubu. Jsme nadšeni, že jsme se mohli podílet na tvorbě nové identity, nové Dukly, lepší a připravenější než před dvanácti lety, kdy hrála nejvyšší soutěž naposledy. Cítíme, že stojíme u zrodu úspěšné etapy jihlavského hokeje,“ říká Jan Poukar, kreativní ředitel společnosti POUKARdesing a prozrazuje, že fanoušci se mohou těšit na další grafické novinky.

Jan Poukar je grafik a majitel grafického studia POUKARdesign spolupracuje s Duklou Jihlava od sezony 2015/2016. Rodák z Jihlavy a velký fanoušek červenožlutých barev upřesňuje, jak vůbec vznikl nápad na úpravu klasického retrologa klubu. „Od doby, kdy jsme začali velmi úzce spolupracovat s Duklou Jihlava, jsme plánovali, že bude třeba modernizovat zastaralé logo. Během dvou let naší spolupráce zaznamenala Dukla herní progres a uplynulou sezonu oslavila 60 let od svého založení postupem do extraligy. Hned pár hodin poté jsme se rozhodli, že přišel čas na vytvoření nové vizuální identity klubu,“ sděluje na úvod.

Původně si dokonce pohrával s myšlenkou rozsáhlé přeměny loga, ale nedlouho poté ji zavrhl právě k tradici značky. „V úplných počátcích jsem přemýšlel o nějaké radikální změně i v kontextu barevnosti. Od toho jsem však záhy upustil. Byla by škoda, aby se vytratila síla značky DUKLA spočívající v legendárním znaku, který v drobných obměnách prochází desetiletími existence klubu,“ vysvětluje Jan Poukar s tím, že nešlo pouze o nějakou jednoduchou inovaci klasického loga. „Má představa však byla objemnější a chtěl jsem, aby vytvořením nové identity vznikl i zcela nový symbol, který je na úrovní hlavního redesignovaného loga a který se nese v duchu aktuálních trendů v tvorbě sportovní značky,“ prozrazuje, jak vznikl nápad na modernizované klasické logo a zároveň zcela nový znak.

Jsme nadšeni, že jsme se mohli podílet na tvorbě nové identity, nové Dukly, lepší a připravenější než před dvanácti lety

Jan Poukar, POUKARdesign


S výběrem spolupracovníka měl šťastnou ruku. Oslovil totiž nadaného slovenského grafika Slavo Kišše, jenž se může pochlubit podílem na současném znaku klubu NHL Tampy Bay. „Slavo mi pomohl realizovat představy o nové podobě a směru vizuální prezentace klubu. Specializuje se totiž na tvorbu sportovních značek a spolupracoval např. na aktuálním logu Tampy Bay Lightning,“ oceňuje práci svého kolegy a také vzájemnou domluvu. „Naše spolupráce se nesla v neuvěřitelně tvůrčím duchu. Každou mou připomínku nejen zapracoval, ale dokonce přinesl nové kreativní řešení a celé to tak ještě více povznesl,“ pochvaluje si Jan Poukar.

„Vzniklo tak redesignované logo, které je mnohem symetričtější než původní, s modernější typografií a přidanou dimenzionalitou, jenž respektuje aktuální trendy,“ charakterizuje modernizované klasické logo. „Dále vznikla nová nezaměnitelná značka, vycházející ze zvířecího symbolu města Jihlava. Ježek, vylézající zpoza písmene D, ale i J, v jednom typografickém znaku, odráží bojovnost a chytrost. Snažili jsme se, aby nehraničil s agresivitou, ale výrazově odpovídal spíše chuti k tvrdé a krásné hře, jakou hokej je,“ popisuje Jan Poukar i alternativní logo, které je už několik let typické pro kluby NHL – ty jej mají např. ramenou dresů.

Tím však novinky nekončí. Fanoušci červenožlutých barev se mohou těšit i na další prvky. Ty však zatím Dukla Jihlava zveřejňovat nebude, pro příznivce klubu budou překvapením. „Novou vizuální identitu doplňují drobné grafické elementy, které fanoušci budou moci od příští sezony vnímat jak na dresech hráčů, tak na merchandisingu. Kompletně všechno zastřešuje nově vzniklý logomanuál, jenž definuje použití nových značek,“ říká majitel a grafik studia POUKARdesign.

„Jsme nadšeni, že jsme se mohli podílet na tvorbě nové identity, nové Dukly, lepší a připravenější než před dvanácti lety. Cítíme, že stojíme u zrodu úspěšné etapy jihlavského hokeje a jsme pyšni, že nová loga budou zdobit extraligové dresy hráčů. Doufáme, že k nim fanoušci najdou cestu a oblíbí si je,“ uzavírá Jan Poukar.

Modernizované tradiční logo HC Dukla Jihlava (vlevo) a alternativní logo. Grafika: Jan Poukar - POUKARdesign, Slavo Kišš


Stávající loga viz zde a nová loga zobrazená v tomto článku jsou chráněnou značkou klubu a jejich použití je možné pouze a výhradně se souhlasem HC Dukla Jihlava, s.r.o.